V enem od neskončnih paralelnih vesolij kvantne mehanike,
ki v superpoziciji vseh mogočih scenarijev obstajajo vštric našemu ob istem
času, se v Zvezni državi Nemčiji pripravljajo spremembe. Nesrečni brezposelni
mladeniči hodijo po ulicah s plakati o izkoriščevalskem kapitalu,
neoliberalizmu, kapitalistični pokvarjenosti tovarnarjev in posledičnem
modernem suženjstvu. Razočarani so, da
je Opel glede na slabo prodajo v Evropi znova odpustil 10.000 delavcev iz
svojih obratov v Rüsselheimu. Glede na to, da so
lastniki Opla Američani, pridejo do zaključka, da je vse skupaj ameriška
zarota. »Šestdesetlet nazaj so nas
bombandirali, danes pa bi nas radi uničili z zapiranjem tovarn, v katerih se
potijo pridne nemške roke!«
Skupaj z osivelimi senilimi seniorji, kot faktualno
podporo, podoživijo, kako meteorno se je iz pepela dvignilo nemško gospodarstvo
pod vodstvom kanclerja Hitlerja. Druge polovice tridesetih let prejšnjega
stoletja se redki preživeli spomnijo s cmokom v grlu, mladi in malce manj mladi
pa jim z vnemo kimajo. Plavolasa dekleta so v sproščenem ritmu poskakovala na
poti v pekarno, medtem ko je njihov plečat, kvadratolici mož v tovarni gradil
železno ogrodje bodoče velike Nemčije. Kar naenkrat so se lahko vsi hodili
smučat v Schladming in Kitzbühel, ki sta čez noč postala
njihova. Brezposelnost je padla iz šestih milijonov na samo milijon v manj kot
štirih letih. Gradili so se tovarne, ceste, mostovi, železnice. Marke so padale
z neba. Zlobni jeziki so govorili, da jih kancler po malem tiska, po malem pa
krade judom, kar so bila seveda natolcevanja – to je nato v enaindvajsetem
stoletju konkludentno dokazal mislec Mahmoud Ahmadinejad.
Nostalgija je nalezljiva. Čas je pravi, da se postopače
in povprečneže spravi pod eno streho pod vodstvom izbrancev, ki bi jih lahko
popeljali v boljši jutri. In res se zgodi. Združijo jih poklicni protestnik in
najglasnejši med nezadovoljnimi anarhično nastrojenimi mladeniči po imenu Lucas Mond. Podporo mu daje četica senilnih bivših funkcionarjev, ki so razočarani
nad Schröderjevim pohodom na sredino pred dobrim desetletjem, in nekaj
propadlih umetnikov, ki so mnenja, da država ne daje zadostne podpore njihovemu
umetniškemu udejstvovanju. Zberejo se v berlinski filharmoniji in pred vhod
izobesijo črn kljukast križ, nad katerim lebdi ponosni nemški orel s stiliranim
podnapisom: »Heim ins Reich«. V dvorani soglasno izjavijo, da ustanavljajo novo
stranko, ki bo predstavljala obraz nove Evrope – obraz demokratične
nacional-socialistične Evrope. Evropa, za katero se bodo zavzemali, naj bo demokratično
nacistična Evropa! Borijo se za same lepe stvari, ki povprečnega delavca z
vrčkom piva v roki po težki izmeni za tekočim trakom nikoli ne bodo pustile
hladnega. Za manj davkov! Za manj reševanja propadlih mediternskih in
slovanskih državnih entitet! Za Nemčijo, ki najprej poskrbi zase in pridne
nemške roke! Za Nemčijo, ki je ni strah mednarodno nepriljubljenih
protekcionističnih ukrepov! Ob vsaki točki programa, ki ga mladi Lucas vzhičeno prebere, se skozi dvorano razleze zamolklo brundanje odobravanja, vse
do zadnje točke, kjer ob omembi »pridnih
rok« vsi vstanejo in zaploskajo, nekateri mahajoč z nacističnimi
zastavicami, drugi kažoč na sliko pokojnega avstrijskega kanclerja, našito na
staro uniformo.
Preden
se razidejo, na koncu zapojejo še tradicionalno udarno nacistično himno. Na
hodniku in po ulici doni: »Wir Nationalen Sozialisten, wir wollen keine
Reaktion, wir hassen Juden und
Marxisten, ein Hoch der
deutschen Revolution.«
Če gre verjeti zakonom kvantne fizike, se bo v
neskončni prajuhi vseh mogočih scenarijev zgodil tudi ta. Na srečo se pa še ni.
Ker vesolje še ni dovolj staro in Nemci niso dovolj neumni.
No comments:
Post a Comment